Laktos?

       2011-05-20 @ 13:54:29
Alltså jag har fortfarande ont i magen och mår riktigt illa. Det är kaos i magen! Jag misstänker att jag är lätt laktosintollerant. Hade som sagt lika ont i magen när jag vaknade igår. Både i förrgår och igår kväll drack jag ett stort glas mjölk, något som jag aaaaldrig gör annars. Dessutom åt jag mjukglass igår och milkshake i förrgår.. Jag tror det kan ha med det att göra. Ska till vårdcentralen och testa mig på onsdag.

Fick gå hem från jobbet, viker mig dubbel av smärta typ. Ska vila bort det nu.

Kommentarer
Postat av: Debbie

OM du faktiskt är laktosintolerant så kan jag lugna dig med att det finns MÄNGDER med laktosfria produkter numera. Mängder med olika yoghurt-sorter, cremé fraiche, mjölk, gräddfil, vispgrädde, smörgåsmargarin, baksmör, glass and so on.



Om det inte är laktosen som spökar så kanske du helt enkelt behöver lite bra bakterier i magen/tarmarna. Både actimel (drickyoghurt) eller proviva fruktdryck brukar hjälpa mot det.



Hursom. hoppas det går över. magont/illamående är hemskt!

2011-05-20 @ 14:30:41
URL: http://deborah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback