Sista Veckorna

       2009-06-01 @ 16:06:20
Ja, det är faktiskt helt galet. Helt ofattbart. Studenten. Alla börjar redan nojja över framtiden. Vad ska man göra? Plugga? Jobba? Resa? Det är ju nu man ska göra alla de där sakerna man drömmer om, tycker jag iaf. Jag är inte så nervös eller ängslig över framtiden, faktiskt. Jag har redan bestämt att jag ska ut och resa. Nu eller aldrig. Det enda som kanske oroar mig lite är hur jag ska ha råd med det. Jag har pengar på banken, men det känns fel att spendera dem på nöjen. Fast resa kanske inte räknas som nöjen? Upptäcka värden ser jag mer som.. utbildning. De pengarna ska man ju ha när man flyttar hemifrån och sånt, pluggar vidare. Väl? Jag vet faktiskt inte vad de är till för egentligen. Om inte annat får jag väl skaffa ett jobb och tjäna ihop pengar att resa för. Nu kanske ni höjer på ögonbrynen och fnyser åt att jag tror det är så lätt att skaffa jobb, men om jag ska vara helt ärlig så har det redan börjat gå bra för mig. Jag tycker att jag har ganska mycket kontakter och jobbet rullar in titt som tätt.

På torsdag, till exempel, ska jag fotografera bandet Barbados, haha.

Nej men jag ska försöka att inte tänka för långt fram än. Det går väl som det går. Nu ska jag koncentrera mig på resan med fotoklassen till Tylösand på onsdag, det ska bli trevligt. På tisdag nästa vecka ska klassen träffas på Vätterstranden och köra femkamp och på onsdag ska vi ut och äta på Piren och sen ta ett glas förmodligen. Kommer bli två bra sista veckor tror jag.

Kommentarer
Postat av: Kaisa

jag tror också det blir två bra sista veckor. det känns så. massa kul framför oss nu ju! :D

2009-06-01 @ 18:49:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback