Tjejigt

       2008-11-26 @ 00:00:21
Ibland får man ju som tjej såna där ryck och känner att nä nu vill jag bli snygg.
Om man nu inte alltid är snygg, naturligt. Men den turen har inte jag.

Uppe i Jokkmokk är luften väldigt torr, så för att inte huden i ansiktet skulle
likna en öken smörjde jag in den frenetiskt. Vilket resulterade i röda blemmor
och allmänt konstig hud. Så nu har jag skrubbat med ansiktsskrubb, haft
en rengörande ansiktsmask på i fem minuter, tvättat med ansiktsvatten och
kletat på Basiron på de värsta blemmorna. Haha, jag vet att man inte ska
överanvända produkter, men jag gör det ju så sällan så det gör inget.

Jag har testat massor av uppsättningar på håret och naglarna har filats.

Egentligen är jag ju ingen tjejig tjej, sminkar mig typ en gång i veckan.
Antar att det hårda, smutsiga arbetet i Norrland fick mig att sukta
efter lite kvinnlighet, haha. Det kan vara kul att fixa lite ibland.

Nu ska jag nana.
Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback