Afrika i nöd

       2011-08-02 @ 13:02:32





Jag gick in på Aftonbladet idag och läste den här artikeln. Efteråt mådde jag illa. Jag kan verkligen inte förstå att det händer i den värld vi lever i.

Och nu tänker jag självklart uppmana alla till att gå in och läsa artikeln och skänka pengar. Det är verkligen så att varenda krona gör skillnad. Jag har svårt att tro att det är någon i Sverige som inte klarar sig utan den 50-lapp de skänker. Det renar vatten åt 5 000 människor. Jag har väldigt låg månadsinkomst, men skänkte 200 kronor. Jag skänkte tre pizzor. Två biobesök. En snygg topp jag tänkte köpa. Ja, ni fattar. Jag klarar mig utan det där, om det kan hjälpa en människa i nöd som inte ens orkar lyfta sin arm för att vifta bort flugor från ansiktet.

Visst är det jättesynd om barnen som har det svårt i Sverige också. De som aldrig får några presenter, som inte får följa med på klassresan, som måste äta extra mycket lunch i skolan för att de inte kommer få någon middag när de kommer hem. Det är tragiskt. Men människorna i Afrika är bortom allt det. Alla timmar av deras dygn går åt till att överleva. De vet inte ens vad en present är.

De som jobbar och vill kan skänka en timlön. Men som sagt, alla bidrag är bättre än inget.


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Skänkte precis en peng jag med :)

2011-08-02 @ 19:27:28
URL: http://vadgorjaghar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback