Arbetsförmedlingen

       2010-06-01 @ 12:13:34
Stör mig så himla mycket på Arbetsförmedlingen. Jag blev utskriven därifrån eftersom att jag fick jobb. Men det är ju bara deltid och en arbetskamrat som jobbar precis lika mycket som mig får ungdomsgaranti (bidrag) för de dagarna hon inte jobbar. Så jag skrev in mig igen för några veckor sen för att också få lite extra cash.

Men så lätt var det ju inte. Kärringen som jag pratade med när jag skrev in mig var en jävla idiot, kunde ingenting. Idag ringde jag min handledare som verkar snäll, och hon fick fråga en kollega som inte heller kunde svara. Slutade med att hon sa att hon ska ringa upp mig när hon vet.

Herregud, att det ska vara så svårt. Alltså det är ju jättebra att de finns, tanken är ju god. Men seriöst, vad är det för inkompitenta människor som jobbar där? Under hela den tiden jag varit i kontakt med arbetsförmedlingen har jag inte fått mycket vettig hjälp.



Kommentarer
Postat av: Kristina

När Adam jobbade extra på Ikea fick han också en liten slant för de dagar han inte jobbade. Däremot hette det inte ungdomsgaranti det han fick.. minns inte exakt vad det hette men det var iallafall ett bidrag. Vad konstigt att ingen av dom du pratat med vet hur det funkar!

2010-06-01 @ 13:21:04
URL: http://blogg.kristinalasan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback