Skänk Pengar För Fan

       2010-01-18 @ 21:57:55
Jag blir så himla trött. 100 spänn i månaden, vad är det lixom? "Jag är student och har inte råd" får jag höra 300 gånger om dagen. Men skit i en pizza i månaden, eller den där sista stora starka på krogen som du ändå klarar dig bättre utan. Folk dör, hallåååå?! Utan den där hundralappen kommer du fortfarande ha tillgång till grundläggande sjukvård, om du bryter benet så kommer en ambuans och hämtar dig. Utan den där hundralappen har du ändå tillgång till rent vatten.  

Ibland snackar jag med de mest idiotiska människorna som säger att vi inte borde skänka pengar till andra länder, utan istället ta hand om oss svenskar, pensionärerna till exempel har det ju så himla hemskt. Jag börjar nästan gråta när jag tänker på att en människa kan säga något sådant. Det gör ont i hela mig. Visst, det finns massor av saker som kan förbättras i Sverige, men som sagt, alla svenskar har tilgång till grundläggande sjukvård. Här dör ingen i mässlingen. 

Förlåt för det här negativa, ledsna inlägget men det blir för mycket för mig att möta hundratals människor om dagen som är för snåla för att vara med och rädda liv.

Kommentarer
Postat av: Linda

Förstår att du blir irriterad (och det är väl fel tillfälle att säga emot dig), MEN har du gett 100:- i månaden till något när du har varit arbetslös? Och vem var det som sa "men har du verkligen råd med det då?" när jag sa att jag skänker 100:- i månaden till WWF.



Förstår även om du bytt inställning nu, och det är skitbra, men det är nog bara att inse att det kommer ta tid för många andra att göra det också...



Hoppas du får ihop tillräckligt många och att du står ut på jobbet iaf.

<3<3

2010-01-18 @ 23:01:30
URL: http://meandrunk.blogg.se/
Postat av: Stintan

Jag kan förstå att ungdomar som får 1050kr i månaden inte känner att dom har råd att skänka något. Varken jag, du eller någon annan i vår klass skänkte 100kr i månaden när vi gick i skolan. Även om man Vill skänka så är det ibland inte helt möjligt att göra det.. Då tycker jag att det är bättre att börja skänka när man har skaffat jobb och känner att man verkligen kan och vill skänka.



Det hemska är inte att ungdomar inte skänker, det hemska är att Vuxna människor som Har pengar inte gör det, fast dom kan.



2010-01-19 @ 08:41:04
URL: http://blogg.kristinalasan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback