Religion

       2009-01-28 @ 23:54:25
Mamma mia, nu har jag suttit och skrivit på ett arbete om hinduismen i några timmar. Det är 15 punkter man ska ha med, och jag har skrivit typ nio. Det är fyra sidor långt än så länge, och det får bara vara fem, haha. Det blir till att korta ner det. fast det kanske inte gör något om det är lite längre.

Alltså, jag är så emot religion man kan vara. Tycker det är ett påhitt, bara lögn rakt igenom som ändå bara skapar oro och till och med krig runt om i världen. Men hinduism är faktiskt ganska vettigt. Inte typ kastsystemet, och att man återföds, men själva grunden. De är lixom så härliga, så fridfulla. Allting går ut på att vara fredlig och leva i harmoni med sina medmänniskor. Och så gillar jag tanken på brahman (världssjälen). Det känns ju mer tr oligt att det är lixom en kraft, och inte en gubbe som sitter på et t moln och bestämmer. 
                                                  

Kommentarer
Postat av: Deborah

Du har rätt, är så himla trist att religion ska bidra till så mycket krig och osämja i världen.



Själv skulle jag vilja läsa om egyptiernas gudar, och grekisk mytologi kanske? Det hade varit annat än de trista religionslektionerna på gymnasiet.

2009-01-29 @ 04:19:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback