Snaps Och Twister

       2009-06-20 @ 13:17:49
Lite innan fyra blev vi hämtade och åkte ut till en kompis föräldrars hus. Väl där öppnades första cidern direkt och jag satt och kollade på fotbollen med nio andra killar. Sen kördes grillen igång och på den slängdes köttbit efter köttbit. Jag åt flintastek, namnam. Jordgubbarna fanns också där, såklart. Snapsarna hävdes flitigt till tonerna av 90-talshits och det dröjde inte länge innan divere sällskapsspel åkte fram såsom kubb, twister och cricket. Prata och skratta med trevliga människor men från vissa håll var det sura och ledsna miner. Pussys som vi är tog vi taxi hem vid två tror jag. Däckade direkt.

Jag har hört rykten om att det är sillmiddag idag.
Inte mig emot, jag måste sysselsätta mig med något.
Jag känner igen den där känslan som det snackas om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback