Brevlådegrubbel

       2009-08-05 @ 20:21:31
Vet ni vad som borde förbjudas? Vad som borde vara straffbart? Att ha fel slags brevlåda. Seriöst, det finns inget jag hatar mer än krångliga brevlådor. När jag blir vuxen ska jag tänka på de stackars brevbärarna när jag skaffar brevlåda.

De värsta är såna som sitter på lägenhetsdörrar. Inte de vanliga, som man lixom fäller ner, de är ganska smidiga. Jag menar de som är bara ett hål i dörren och så en skitseg lucka framför. Man måste använda två händer för att få in tidningen, och det är inte så lätt när man håller i tio tusen saker. Dessutom skadar jag mig på dem hela tiden.

De "lyxiga" brevlådorna på vanliga villor är också sjukt jobbiga. De som är höga, som man måste ha en nyckel för att öppna. Först är det ett lock, sen är det en liten jävla springa. Varför är det så? För att ingen ska kunna sno ens post? Ursäkta, men vem fan gör det?

De bästa är de traditonella brevlådorna, i plåt ska de vara! En jävla låda med ett lock på. De funkar i trä också, men då är locket så tungt, inte lika lätt att slänga ner tidningen då.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Två års reklamutdelande. Jag vet vad du pratar om. När de där små brevlådorna och man har världens tjockaste bunt så man får ställa sig och sortera bunten, lagom kul.

2009-08-05 @ 21:14:29
Postat av: Fröken Grön

Jag känner att jag måste försvara lägenhetsfolket nu ^^ Vi som bor i lägenhet får inte byta ut våra brevlådor, eller brevinkast rättare sagt. I allafall inte på hyresrätter. Däremot kan jag hålla med om att folk som kan och får byta ut sina brevlådor borde göra det till vanliga traditionella. :D



Ps. När jag var mindre sprängde jag brevlådor.

2009-08-06 @ 15:01:18
URL: http://lasan.blogg.se/
Postat av: Kmulls

Stintan: Haha nej det vet jag, men som du säger; de som kan byta ut dem borde det. :D Men jag tror ni har såndär "vanlig" va? Det är helt okej. ^^



Jag har aldrig sprängt brevlådor! Du får visa hur man gör någon gång.

2009-08-08 @ 17:06:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback