Pank Och Trött

       2008-11-25 @ 20:21:27
Hemma. Hade hoppats på att slippa snö nu ett tag, men icke.
Men det är ju iaf inte i närheten av den mängden som fanns i Jokkmokk.

Direkt när jag kom till Jkpg så släpade jag min 50-kilos-väska till skolan
för att äta med Stintan. Det var underbart att se ett välkänt ansikte och
höra någon som pratar rent så man förstår. Norrländska är så grötigt.

De pratade förresten samiska, riktigt coolt. Alltså inte med mig, men
med varandra. Det låter ungefär lite som finska eller isländska.

Proppade i mig ungsstekt falukorv när jag kom hem. Gött att slippa renkött!
Köttfärsåsen var för fan till och med gjort på malt renkött. Smakar bajs.

På tal om, jag var med under slakten. Hade lovat mig själv att inte
vara det först, men det bara blev så. Och det är ingenting jag ångrar,
men det var rätt hemskt. Fick hela tiden tänka på att det är ju faktiskt
det renarna föds upp för, och det är samernas arbete.

Det var en bra resa och jag är gad att jag inte fegade ur.
Jag har sett mycket nytt och tror mig ha lärt känna mig själv mer.
Kanske låter töntigt att man efter en resa till Norrland kan växa
som person, men det tror jag banne mig att jag har gjort.

Ja, bilder kommer självfallet upp på bdb och då skriver jag
väl mer exakt om vad jag gjort och så. Men ni får ha tålamod!
Jag har blviti förkyld och all den friska luften har gjort mig
totalt utmattad, orkar knappt göra någonting. Måste vila.

Hoppas ni har saknat mig riktigt mycket!
Puuuuuuuss!

Kommentarer
Postat av: Kaisa

jag tror det är väldigt stor möjlighet att man växer som person under en sån här resa. och du är så jäkla tuff som gjorde det! och jag är glad att det gick bra och att du är hemma igen, oskadd och allt. ett tag var jag nästan lite rädd för att du skulle bli kidnappad eller nåt, haha. oroliga Kaisa liksom ;) haha.

2008-11-25 @ 20:54:58
Postat av: Anonym

Kaisa: Jag känner mig rätt stolt att jag vågade, haha. Jag tänkte inte på det då, men det är nog inte alla som skulle kunna göra en sån sak. Jag kunde ju faktiskt blivit kidnappad eller vad som helst, haha. Men som sagt, det var en bra resa. (: Gulligt att du var orolig. ^^

2008-11-25 @ 22:25:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback