Fult Väder

       2011-06-07 @ 10:20:56
Jaha, nödvändigt att vakna tidigt när det inte ens är fint väder. Har iiingenting att göra idag. Jag och Linda hade tänkt åka och bada, men det blir det ju ingenting av.

Läkaren ringde iaf och sa att jag inte är laktosintolerant. Och det andra provet var också negativt (vad det nu var emot). Vilket väl är bra, men å andra sidan.. Vad är felet då? Jag skulle få träffa en dietist och samtidigt ta något mer prov. Om det inte blir bättre ska de göra en gastroskopi på mig, alltså gå ner med en kamera i magen.. Det är ju gött att de tar mig på allvar för en gångs skull iaf.




På Håkan, haha.


Kommentarer
Postat av: Kristina

Hej sötnos! Vart i magen har du ont och när är det du brukar få ont? Det finns ju en risk att du har känslig tarm, vilket kan göra att man får en sjukdom som kallas IBS. Då får man ont i buken efter måltid och när man varit på toa brukar det släppa. Om man har IBS får man se över sina kostvanor, har man IBS så är det maten som får agera medicin!



Det kan vara så att du är överkänslig mot kolhydrater. För mycket kolhydrater gör att man får uppsvälld mage, gasig och avföringen är inte som den ska. Om jag var du hade jag testat att ta bort alla kolhydrater under 21 dagar (inget socker, vitt bröd, pasta, ris, osv) för att låta kroppen vila och sen efter tre veckor ta tillbaka det in i din kost för att se hur kroppen reagerar. Då vet du direkt om det är nåt din kropp tål eller inte. Jag är själv överkänslig mot kolhydrater. Säg till om du vill ha kostråd om du vill utesluta kolhydrater, det finns MASSOR man kan äta, även om man inte tror det :) Vi har en tendens att överdosera kolhydrater i västvärlden. Massa kramar!

2011-06-07 @ 12:32:30
Postat av: Jessica

Intressant det Kristina skriver. Om att vi överdoserar kolhydrater. Tycker minsann att man hör att vi överdoserar både kolhydrater, fett och protein :)



Vi äter nog för mycket av allt helt enkelt.



Kolhydrater som är så gott :( :( :(

2011-06-07 @ 20:17:53
Postat av: Micke Skribent

lita inte alltid på prover eller läkare..

Gör gärna ett besök på denna nya blogg som tar upp våra moderna sjukdomar och hur och varför dom uppstår.



http://gluten-celiaki.blogspot.com/2011/03/laktosintolerans-en-foljd-av.html


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback