Studio

       2011-07-11 @ 12:45:03
Alltså, jag har ju varit sådär ett tag att jag inte vet om jag vill fortsätta hålla på med foto. Men så har jag kommit på att om jag verkligen fick göra det jag ville, på mina villkor, och inte bara fota jobbiga barnfamiljer hela dagarna, så skulle jag vilja fortsätta.

Jag går verkligen ingång på tanken att öppna en studio. Om man går ihop några fotogafer, hyr en lokal och köper in all utrustning. Så får jag fota vad jag vill där! Porträtt, barn, husdjur, bröllop.. Skulle vara svinkul.

Men självklart ligger det en jävla massa jobb bakom. Bara det att jag måste ha eget företag först är ju jobbigt. Fixa hemsida, visitkort, marknadsföra sig.. Och sen ska vi inte snacka om alla utgifter som blir i början, som man måste vara säker på att man tjänar in sen.

Men fan vad gött det vore, att ha sin egna studio.




Kommer ihåg tiden då jag använde kameran varje dag. Nu kommer jag
inte ens ihåg sist jag rörde den. Saknar det dock.

Kommentarer
Postat av: Kristina (Fröken Grön)

Allting går bara man vill och är beredd att jobba för det :) Lycka till med dina planer!!

2011-07-11 @ 13:24:07
URL: http://kristinalasan.blogg.se/
Postat av: Jessica

Satsa! Säger jag :)

Det måste vara sjuuuukt jobbigt och svårt att starta eget. Den första tiden lever man väl på typ existensminimum och tar inte ut lön förrens typ minst efter ett år eller nått sånt?



Men å andra sidan - Är det något man kan tjäna pengar på i det långa loppet så är det ett eget företag :)



Tror det är nyttigt och utvecklande också. Och roligt, om man har tålamod! :)

2011-07-11 @ 20:12:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback