Svimningshistoria

       2011-08-30 @ 15:34:22
Idag lämnade jag blod. Gjort det några gånger innan, inga konstigheter. Låg kvar en stund på britsen som vanligt. Reste på mig, knallade ut från Droppen och in i hissen. Och BAM så blir jag fruktansvärt svimfärdig. Sätter mig på huk en stund, reser på mig, går ut från hissen. Det blir värre så jag sätter mig på en bänk. Reser mig när jag tror att det blivit bättre men då trillar jag ihop. Som tur är kommer två sköterskor precis ut ur hissen och lägger mig ner på bänken och höjer mina ben i luften. De ringer upp till Droppen och två andra sköterskor kommer ner. Åker upp igen i hissen och blir hämtad med en brits. De tar blodtryck och jag tvingas ligga kvar där rätt länge.

För alla andra kanske det inte är en big deal att svimma, men jag har aldrig gjort det innan i hela mitt liv. Sjukt läskigt och obehagligt. Nu mår jag bra iaf, och jag slog mig som tur var inte när jag kollapsade.



Tänker självklart fortsätta lämna blod och uppmanar alla andra till att göra det. Sjukt
onödigt att Göteborg ibland har blodbrist och måste köpa in blod från andra kommuner
när det finns fullt friska människor som kan lämna här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback