Däppt i Däsan

       2010-11-25 @ 12:35:22
Gud, jag som trodde att min förkylning höll på att gå över. Men tji fick jag, när jag vaknade upp med en igensnorad näsa. Fast det är inte så farligt, har inte ont i halsen eller något annat.

Jag börjar jobba klockan tre så innan det ska jag ringa runt till hyresvärdar och tjata till mig ett förstahandskontrakt. Vaddå, är det inte så det funkar? Det funkar ju uppenbarligen inte så att man ska söka via boplats iaf för efter ett års regelbundet sökande där har jag fått en visning som jag inte kunde gå på eftersom att nummret jag fick inte funkade.

Vaddå bitter tjej?

Kommentarer
Postat av: Kristina

Det där med hyresrätter är så jävla orättvist. Jag och Adam sökte först runt efter hyresrätter innan vi bestämde oss för att köpa. Och jag ringde runt till massa olika hyresvärdar och fick hela tiden samma svar "Nej vi har inget ledigt". Men när en kompis till mig skulle flytta hemifrån hade hon en kompis till familjen som var hyresvärd och han bara "Vad vill du ha för lägenhet? Jag kan fixa nåt".



Det är så tråkigt att det hela tiden ska handla om vilka kontakter man har. Om man inte känner någon inom den branschen då? Tråkigt att det ska vara så svårt att få en hyresrät. På lokalnyheterna sa dom att det kan ta flera år innan man får ett förstahandskontrakt i Jönköping. Det låter ju helt sjukt!!

2010-11-25 @ 13:24:15
URL: http://kristinalasan.blogg,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback