Svar

       2010-01-19 @ 13:07:00
Ni som kommenterade förra inlägget; jag skänkte inte pengar när jag gick i skolan för att jag inte fattade hur allvarligt det var. Jag var inte insatt. Man KAN skänka även om man får 1050 i månaden, iaf om man fortfarande bor hemma och får mat betald för sig. Det handlar bara om girighet, att man hellre vill ha pengarna till kläder eller whatever. Och det var det jag var när jag gick i skolan, girig. Men sure, jag kan ha lite överseende för ungdomar ändå, men som någon skrev så är det ännu värre med vuxna med fast jobb som inte vill bidra. 
Ni som kommenterade förra inlägget; jag skänkte inte pengar när jag gick i skolan för att jag inte fattade hur allvarligt det var. Jag var inte insatt. Man KAN skänka 100 kr även om man får 1050 i månaden, iaf om man fortfarande bor hemma och får mat betald för sig. Man kan skänka 50 kr också, det gör också skillnad. Det handlar bara om girighet, att man hellre vill ha pengarna till kläder eller whatever. Och det var det jag var när jag gick i skolan, girig. Men sure, jag kan ha lite överseende för ungdomar ändå, men som någon skrev så är det ännu värre med vuxna med fast jobb som inte vill bidra. 

Hur som hest, hemma idag. Vaknade med fruktansvärd huvudvärk och inte alls på humör. Sure, jag inser att man måste klistra på fakeleendet ibland, men i vårat team ska humöret verkligen var på topp heeela tiden. Det är grundläggande för vårt arbete. Hade inte pallat det idag.

Kommentarer
Postat av: Debbie

Människor kommer alltid att ha olika åsikter och ståndpunkter. Jag känner en person som är ÖVERTYGAD om att det inte finns någon svält i afrika t.ex.



Hade tänkt skriva en skitlång kommentar men kom på mig själv med att bädda för en aggressiv diskussion så jag låter bli ;)



Istället vill jag bara säga att jag tycker du nog valt den BÄSTA hjälporganisationen att jobba för!



:)



(Hoppas du blir gladare å blir av med huvudvärken under dagen!)

2010-01-19 @ 13:47:58
URL: http://deborah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback