Sjusovare?

       2009-10-22 @ 14:36:36

Tänkte beklaga mig lite över hur länge jag alltid sover och kalla mig själv sjusovare, så wikipediade jag det för att se var det egentligen är.

Uttrycket kommer från en mertyrlegend om sju kristna män som levde år 250. De blev förföljda på grund av sin tro och flydde in i en grotta. På order av en kejsarsnubbe murades grottan igen och de sju männen föll i sömn och vaknade inte förrän 200 år senare när grottan öppnades.

Sova i 200 år, där ligger till och med jag i lä.


Om man försökte väcka dem lät det nog såhär.


Kommentarer
Postat av: FRIDA HJÄRTA KEVIN

Vad hittar du på? :D

2009-10-22 @ 21:52:57
URL: http://fridasjoblom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback