Världens Farligaste Chokladkaka

       2009-03-25 @ 23:15:32
Men för i helvete, här sitter jag och försöker bli smal och så hittar jag ett recept på en chokladkaka som man bakar i mikron i 3 min. Sådant är ju helt livsfarligt, när man en kväll blir sugen på något gott men inte orkar baka.

4 matskedar mjöl
4 matskedar socker
2 matskedar kakao
1 ägg
3 matskedar mjölk
3 matskedar olja (jag körde med rapsolja)
Typ 1 masked vaniljsocker
1 stor kaffemugg

Blanda de torra ingredienserna i muggen. Tillsätt ägget och blanda väl. Häll i mjölk och olja och blanda. Häll i vaniljsockret och blanda igen. Kör muggen i mikron på 900w i 3 min. Kakan kommer höja sig över muggen, men det är ingen fara på taket. Det rinner inte över.


Den har lite lustig konsistens, men god är den!

Kommentarer
Postat av: Kaisa

åååh den måste jag testa nån dag :D

2009-03-26 @ 08:22:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback