Skaune!

       2009-01-25 @ 16:57:53
Jorå, nu är vi hemma. Det var en asnajs helg i Landskrona, mer händelserik än vanligt, så det var ju tur att jag följde med. Ibland blir det inte alls som man har tänkt sig lixom, på ett bra sätt.

På fredagen åt vi asgod middag, och sen kollade jag och Jes på film. Slappt och gött. På lördagen åkte vi till ett stort köpcenter där vi spenderade typ fyra timmar, haha. Jag köpte bland annat ett par illgröna vantar. På tal om starka färger är det kul när folk kollar på en, om det inte är nedvärderande blickar. Jag har aldrig känt den känslan förut, förutom när jag var typ fjorton år och klädde mig helt galet och smaklöst. Men just igår var jag jävligt nöjd med min outfit; gula jeans, turkosa skor, vit tisha med stort, färgglatt tryck på, lila hood och gul mössa. Jag går ju inte förbi utan att man lägger märket till mig precis, och det är bra! Jag är nog lite attentionwhore, haha.

Hur som haver så kom jag och Jes fram till att det är konsigt att vi spenderat så mycket tid i Landskrona i våra liv, men aldrig riktigt beblandat oss med stadens invånare. Så, vi tog bussen in till stan och letade efter ställen att gå till. Kan ju inte påstå att det var så röj till en början på puben vi var på, men det var mysigt. Efter några timmar så trillade allt fler ungdomar in och stället blev packat. Efter två cider/två öl och varsin shot knallade vi vidare till ett annat ställe. Modernare men inte lika mycket folk. Där blev det varsin till dricka och så helt plötsligt hade vi bekantat oss med några skånska pågar som bjöd med oss på efterfest. Vi var tveksamma eftersom sista bussen snart skulle gå men vi tänkte att what the hell, vad har vi att förlora? Så vi var väl 10 pers, mycket prat, mycket rök, mycket dans och sen fick vi skjuts av någon random bruds pojkväns syster hem. Klockan halv fyra däckade jag.

Jävligt lyckad kväll med andra ord. Det är så gött att skåningar är så öppna och glada. Och skånska är seriöst det goaste dialekten som finns. Man kan inte låta bli att ryckas med och börja prata likadant, haha.

Kommentarer
Postat av: Kaisa

åh jaaa, skånska är en jättehärlig dialekt ju :D

och bara så du vet så blir man jätteglad av din färgglada klädstil! fast det har jag iofs sagt några gånger, haha.

2009-01-25 @ 17:17:00
Postat av: Kmulls

Kaisa: Haha, vad bra att du blir glad. (: Får höra det rätt ofta, och det är lika uppskattat varje gång.

2009-01-26 @ 01:47:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback