Resa Efter Studenten

       2009-02-23 @ 23:59:20
Jag borde egentligen göra min fotoläxa men istället fastnade jag i säkert två timmar på den här brudens blogg som snart avslutar sitt ettåriga arbete som au pair i USA. Jag ser ju grymt mycket fram emot tiden efter studenten då jag har tänkt att resa och uppleva massor. Hennes blogg mindskade ju inte suget precis. Finns det något bättre sätt att uppleva en annan kultur än genom att bo i den en längre tid? Jag kan säga på rak arm att vore det inte för att jag har Alex här i Sverige så hade jag åkt till USA i ett år. Nu tänker säkert alla att man aldrig ska låta någon stoppa en från att leva ut sina drömmar, och det är väl delvis sant. Men jag skulle aldrig riskera vårat underbara förhållande för det.

Istället lutar det mot att jobba som ett djur i Uddevalla eller Gbg för att få ihop pengar och åka ut på kortare resor. Vart vet jag inte, det får vi se då. När Alex har gått ut så ska jag tvinga honom att göra lite längre resor med mig, haha.

Det märks att jag funderar mycket på framtiden, eller?



Snart, snart, snart!

Kommentarer
Postat av: Therese

Det här kanske inte gör saken bättre eftersom du har någon som håller dig kvar här hemma ;) Men jag var också i USA som au pair i 1½ år och att ta beslutet att åka är bland det bästa jag någonsin gjort, man växer så fruktansvärt som människa och man träffar så många fantastiska människor! Att upptäcka världen innan man börjar plugga igen är något jag rekommenderar, eller det var ialf vad som funkade för mig, jag var inte redo för universitetetsstudier på en gång och behövde dessutom fundera på vad jag verkligen ville göra! Det är ett tips jag har, släng dig inte in i något, ta det lugnt och fundera, du har hela livet på dig!



Hur som helst, kul att du tittade förbi och hoppas du stannar! :)

Ha det bra!

Godnatt!

2009-02-24 @ 01:17:53
URL: http://trutvalla.blogg.se/
Postat av: SurfEmma

svar: wohoho ;) Ja inge billigt, runt 120 000 skulle jag tro att allt kommer kosta.. hyuuuh.

2009-02-24 @ 15:04:44
URL: http://enmammut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback