Plastikoperation - Sista Utvägen

       2009-02-17 @ 17:41:31
Ja, det är ju inte så aktivt här precis. Men det är för att jag helt enkelt inte vet vad jag ska skriva om. Det är ju inte så jättekul att läsa om vad jag gjort hela dagarna, och om jag ska vara ärlig är jag noll insatt i samhällsfrågor och aktuella ämnen.

Men en sak som jag vet är att det inte är okej att 16-17-åringar plastikopererar sig. Jag såg ett amerikanskt TV-program igår om tonårstjejer som ville lägga sig under kniven för att förändra sitt utseende. En av tjejerna var lite överviktig och ville fettsuga sig. Hon åt pizza varje dag och tränade inte. Hon hade inte ens försökt gå ner i vikt på naturligt sätt! Det är ju helt sjukt att man kan tänka så. Om man vill bli smal så gärna att man är villig att betala flera tiotusentals kronor för det så är det väl klart att man försöker göra någonting åt det själv först. Plastikkirurgi är, i mina ögon, den absolut sista utvägen. En annan tjej, 17 år, förstorade sina bröst. Brösten slutar vanligtvis växa när man är 20 år. Hon sa att om hennes föräldrar inte hade låtit henne göra det nu, så hade hon ändå legat på operationsbordet direkt å sin 18-årsdag. Hur fan vet man det? Man hinner förändras jävligt mycket på ett år. I vissa fall tycker jag att plastikkirurgi är helt okej. Om man är vanställd på något sätt, eller verkligen vantrivs med sig själv, då kan det vara okej. Men när man är tonåring så "ska" man vara missnöjd med sin kropp, det är normalt.

Jag blir så arg och ledsen. Att det ens finns plastkirurgi är ju ganska sjukt. Det bevisar hur fucked up vårat samhälles skönhetsideal är. Att någon ska behöva skära i en för att man ska passa in.

Kommentarer
Postat av: Debbie

Ja, det är inte klokt. Har också sett något sånt där program. Det finns ju säkert 100 orsaker till att INTE operera sig, då de flesta egentligen inte behöver det, dom skulle egentligen bara behöva gå till en hjärnskrynklare och ta itu med sina komplex.



Men världen ÄR utflippad idag. Dessvärre.

2009-02-17 @ 20:17:21
URL: http://deborah.blogg.se/
Postat av: Grandmaster Flashminne

Plastkirugi behöver nödvändigtvis inte innebära att någon vill bli vackrare. Många har fått hjälp efter att deras ansikten, kroppar blivit fucked up efter en olycka eller dom blivit födda deformerade. Däremot borde man ha en åldersgräns på absolut 20 år, att ingen under 20 får göra plastkirugi om dom "bara" ska bli snyggare, smalare etc. Folk är så korkade. jag hatar folk.

2009-02-18 @ 10:46:27
Postat av: Kmulls

Grandmaster Flashminne: Ja, det var ju det jag skrev. Om man "behöver" plastkirurgi för att man är deformerad eller varit med i en olycka så är det ju jättebra, men när helt normala människor, som är bra som de är, och som dessutom är så unga, skönhetsoperera sig.. Då är det inte okej.

2009-02-18 @ 11:45:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback