Bloggvärlden

       2009-02-04 @ 20:40:21
Jag har funderat ganska mycket på det här med varför det är så få killar som bloggar. Imorse var Kenza med i Vakna Med The Voice och där tog de upp just detta. De tog upp två killar som skriver blogg, som båda är homosexuella. Precis som de påpekade är det konstigt att det inte finns några riktigt manliga bloggar som handlar om verktyg, bygg och whiskey. Jag vill inte generalisera, men det är väl ändå så att killar är mer tekniska och sitter mer vid datorn? Om inte annat är det minst lika många killar som tjejer, så därför borde ju efterfrågan på manliga bloggar vara större. Alla stora bloggar handlar mer eller mindre om mode och skönhet. Förutom Alex Shulman's blogg, men den är det ju väldigt delade åsikter om.

Det kan ju iofs helt enkelt bero på att killar inte gillar att skriva och läsa lika mycket som tjejer gör. De är helt enkelt inte lika kreativa som oss. Eller vad tror ni? Varför finns det flest tjejbloggar?

Kommentarer
Postat av: Jackeline Perez

bra fråga, men jag har hittat ett par killbloggar.. :) kul med sånt.. puss

2009-02-05 @ 11:15:50
URL: http://perezjackeline.blogg.se/
Postat av: Fröken Grön

Killar suger, det är därför serru. ;D

2009-02-05 @ 13:24:07
URL: http://lasan.blogg.se/
Postat av: Kmulls

Stintan: Nejjeh! Killar är braaaa. Oftast.



Jackeline: Jasså? Ja, det är ju kul! Borde finnas flera tycker jag.

2009-02-05 @ 13:27:17
Postat av: Grandmaster Flashminne

jag läser ungefär 3-4 andra bloggar förutom den här och dom är skrivna av snubbar. Dock handlar dom i princip bara om hiphop.

2009-02-05 @ 18:24:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback