Lomo

       2008-10-16 @ 23:46:48
Jag har suttit hela kvällen och varit lite småpilsk över denna puddingen:



Holga GCFN, i rosa såklart. Blir helt wicked bilder. Tror jag behöver något sånt, känns som jag tröttnat lite på perfekta bilder. Vill leka och exprimentera! Med en Holga som läcker ljus, kan göra flera exponeringar på samma bild och har olika färger på blixten går det hitta på en hel del.

Problemet är ju bara.. DYRT MED ANALOGT! Jag har läst lite om att man kan framkalla bara själva filmen och sen scanna in den? Fast.. Då måste det väl vara speciell film? För negativen ser ju helt skumma ut. Dessutom kör den med 120film, alltså mellanformat, vilket är lite dyrare än vanlig film. Tror jag. Vill inte framkalla i skolan heller, vill ju ha färg. ÄH, jag ska snacka med Ulf imorgon, om billiga ställen att framkalla på och så.

På tal om foto och sånt så blire nog en ny glugg i helgen. Ett telezoom. (:

Nu ska jag sussa.
NATTI! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback