En Inblick I DSV Roads Vardag

       2008-07-23 @ 10:57:14
När tristessen blir så stor att folk börjar städa köket och plocka skräp på gården, då vet man att det är semestertider.
Telefonerna är döda och folk tar en timmes extra fikarast.

Det kom in en utländsk chaufför och ville låna toaletten.
Jag visade honom till våran personaltoalett.
Jag vet inte vilket land han kom ifrån, typ Tjeckien eller något.
Hur som helst verkar det inte som man låser om sig på toaletterna i hans hemland, för Anna stormade mot toaletten och slet upp dörren. Hon möttes av ett förvånat och förskräckt ansikte på chauffören.
Stackars Anna höll på att svimma av skräck.
Jag hade fått mardrömmar i flera veckor om jag såg en hårig, skabbig tjeck sitta och skita.

Det var väl ungefär dagens höjdpunkt.
Strax där efter kommer min upphittade, efterlämnade stackars kvittens från november förra året.
Det stora, läskiga arkivet väntade på mig och jag gick in, alldeles ensam, med fruktan.
Som tur var hittade jag ut igen och klarade mig utan större men.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback